Thursday, December 5, 2013

BANGKIT

Aku bangkit bila aku jatuh.
Bila aku jatuh, entah siapa akan pedulikan aku?
Hanya diri aku yang mampu untuk lakukan.
Bukan orang lain.

Orang di sekeliling aku mengajar aku erti kehidupan.
Bila susah. Bila payah. Bangun sendiri.
Bukan mengharapkan orang lain.

Mungkin dulu aku agak bodoh,
Bodoh dalam pelajaran.
Dalam kawal segalanya.
Mungkin sekarang aku berbeza.

Biar orang kata aku ini bodoh.
Satu hari nanti aku akan tunjukkan bahawasanya.
aku bukan bodoh. 
Cuma aku ini malas.

Kenapa ada sifat MALAS?
Kenapa aku tiada pendirian yang TETAP?
Kenapa kadang aku cepat PUTUS ASA?
Kenapa aku cepat LEMAH?
Kenapa aku cepat MENGAKU KALAH?

Manusia tidak pernah lari dari semua tu.
Cuma pemikiran yang berbeza
sama ada,
engkau pandai kawal ataupun tidak 
semua tu dalam dunia kau.

Kita yang buat dunia kita 
gembira atau sedih

Bukan mudah untuk menjadi Arkitek.
Bukan mudah untuk membuat design.
Banyak sangat lawan,
Kadang aku jatuh
aku rasa diri ni tidak bagus.
kenapa aku rasa macamtu?

Bila markah sedikit.
mula sedih.
Jangan kau sedih.
Kau bodoh sebab kau tidak ada
matlamat kenapa kau ada di KKTM pasir mas.
Kau tiada Matlamat

Matlamat, Tujuan.

Usaha wafa.
Cuba walaupun kau tidak tahu.
ok?

JUMPA SEM 2.

Diploma Of Architecture
 
 

No comments:

Post a Comment