Thursday, March 14, 2013

Bersediakah?

Assalamualaikum. Aku disini baik-baik saja. So far everythings ok. 
Biasalah adat bekerja, itu tak kena. Ini tak kena. Aku dah tidak kisah.
Aku rasa benda tu yang buat kita lebih semangat. 
Agaknyalah. Entah, bercakap soal semangat ni.

Perasaan ke kerja, seolah-olah aku tak seronok. Aku tak rasa gembira 
I don't know why i've that feeling. Aku cuba kawal segalanya, tapi tetap juga.
Ayat yang selalu aku katakan pada diri aku.
"Sabar wafa, sekejap je kau dekat sini"

Kadang kita kerja ni, kita nak juga orang selalu geng dengan kita.
Biarlah, orang tak suka kita. Adat kerja selalu begitu.
Mungkin cemburu dengan apa yang kita ada?
Aku melihat budak-budak sebaya dengan aku, kerja dekat Parkson,
semuanya kelihatan gembira. Indah sungguh kalau aku ada ditempat mereka. 
 j
Cukup wafa, syukurlah. Aku bersyukur. Bukan aku selalu merungut, aku cuma ingin
luahkan apa yang aku rasa tak betul. Mungkin perasaan aku ini dipenuhi dengan sifat negatif. Memang sangat. Fikirkan benda dan perkara yang positif. Soal benda remeh temeh
kau cepat sangat dok fikir. Haha, cakap dengan diri sendiri puleks dah.
 Aduh novel betul kau wafa. Ahaks~
 
TUPTAPTUPTAP aku dah 3 bulan bekerja dan result spm makin menghampiri. Bukan makin dah, memang dah dekat dah.  Eh apa perbezaannya? Bermadah aku ni.
Lagi tujuh hari keputusan spm keluar. Bersediakah aku?
Aku takut apa yang aku impikan selamani tak dapat. Perasaan aku ni, 
aku rasa tak yakin. tak yakin. come on wafa.. sampai bila kau kena ada perasaan tak yakin
dalam diri kau. cuba lah yakin pada diri sendiri. Salah satunya, aku takut aku akan kecewakan ummi dan babah. 
  
Apa yang berlaku, dan dah nak berlaku. 
Aku cuba redha dengan keputusan dariNya.

*Goodluck kepada semua pelajar 1995, Moga korang dapat keputusan yang cemerlang dan begitu juga aku, Mari kita sama-sama berjaya*

ASSALAMUALAIKUM.
Wafa Deen


No comments:

Post a Comment